שומה עצמית - חישוב מס שבח

בהנהלת אבי עומר, עורך דין, רואה חשבון
077–5516578 | צור קשר

שדרוג מערכת פריסה של שבח מקרקעין והשקת מודול זכויות לבניה נוספת במכירת משק חקלאי

שדרוג מערכת פריסה של שבח מקרקעין והשקת מודול זכויות לבניה נוספת במכירת משק חקלאי

הנהלת האתר מתכבדת להודיע על השקת גירסה חדשה למחשבון "שומה עצמית" הכוללת:
  • שיכלול של מודול "פריסה של שבח מקרקעין" בו נוספה האפשרות לבחור ביצוע חישוב של המס בפריסה של שבח המקרקעין ללא פריסה בשנת המכירה כפי המתבצע במשרדי מסמ"ק. ניתן עדיין לבצע חישוב מדויק של החבות הסופית במס בפריסה של שבח המקרקעין, כולל שנת המכירה כפי שהיה בעבר. לחץ/י לצפיה בעדכונים.
  • פתיחת האפשרות לביצוע חישוב אופטימלי של המס בפריסה של שבח המקרקעין. בחישוב אופטימלי, מנוע החישוב יבחר עבור המשתמש/ת באופן אוטומטי את מספר שנות הפריסה המביא לחבות המינימלית במס ואף יבחן את האפשרות להעדפת שימוש בשיעור מס היסטורי על פני חישוב המס בפריסה, בהתאם לנסיבות. לחץ/י לצפיה בעדכונים.
  • השקת מודול "משק חקלאי" המאפשר הכנת שומות עצמיות במכירה של משק חקלאי בהתאם להוראות סעיף 49ז(ב) לחוק מיסוי מקרקעין, בקלות רבה.
תוספות אלו, בהחלט מעצימות את היכולות של המחשבון ואת חוויית המשתמש וממשיכות את המגמה להבאת המחשבון לגבהים חדשים.

מודול "משק חקלאי"
במודול החדש ניתנה האפשרות למשתמש/ת להזין את פרטי המשק החקלאי ובכללם:
חלקה א':
  • שוויו של בית המגורים העיקרי בנחלה ללא הזכויות לבניה נוספת.
  • שוויו של בית המגורים המיוחס לבן ממשיך (במידה וקיים).
  • שוויה של יחידת ההורים (במידה וקיימת).
חלקות ב' ו-ג':
  • מספר הדונמים בכל חלקה.
  • שווי לדונם בכל חלקה.
  • שווי מתקנים / גידולים בחלקה.
בבחירה של סיווג הזכאות לפטור לפי סעיף 49ב(2) - פטור לדירה יחידה, או לפי סעיף 49ב(5) - פטור לדירת ירושה, תפתח למשתמש האפשרות להזין את שוויו של בית המגורים היחידי בנחלה ואת הנתונים המתייחסים לחלקות א' ו-ב' (שטח בדונמים ושווי לדונם). בגין בית המגורים תופק שומה בחישוב ליניארי חדש או בחישוב רגיל (בהתאם לזכאות שהוזנה). כמו כן תופק שומה נוספת המתייחסת לזכויות לבניה נוספת ולמשק החקלאי.
בבחירה של סיווג הזכאות לפטור לפי סעיף 48א(ב2) - חישוב מס מוטב (חישוב ליניארי חדש), תפתח למשתמש האפשרות להזין את הן את שוויו של בית המגורים העיקרי בנחלה, הן את שווי היחידה המיוחסת לבן ממשיך והן את שווי יחידת ההורים. לגבי השבח המיוחס ליחידות המגורים תופק שומה אחת בחישוב ליניארי חדש (בתקופת המעבר עד 2 יחידות מגורים בהתאם לזכאות). כמו כן תופק שומה נוספת המתייחסת לזכויות לבניה נוספת ולמשק החקלאי.
 
השדרוג והתוספות כמפורט לעיל מצטרפים לשורה ארוכה של שדרוגים שנעשו בשנתיים האחרונות ובכללם, בניית הסימולטור לבדיקת זכאות לפטור, מודול רכישה בחלקים, זכויות לבניה נוספת, עסקאות נטו, חלוקת שבח בין בני זוג, פריסה של שבח מקרקעין לרבות פתיחת האפשרות להזנת נקודות הזיכוי השונות וזיכוי לתושב ישוב ספר, טיפול במכירה מרובת מוכרים, קיזוז אופטימלי של הפסדים, זיכוי בהפקעה וכו' שהפכו את הכלי הנפלא הזה למחשבון מס שבח המתקדם ביותר שהוענק לו התואר "יצירת מופת" והם ניתנים לכלל המשתמשים בעלי מסלול שימוש פעיל ללא תוספת תשלום!

הכנת שומות מס שבח באמצעות מחשבון "שומה עצמית" עשויה לחסוך, לעורך הדין המייצג, זמן רב הנדרש להכנת שומות מס שבח, מניעת חשיפה לרשלנות מקצועית, והחשוב מכל, שימוש מושכל במחשבון עשוי להביא להפחתה משמעותית של החבות במס המוטלת במכירה.

משתמש/ת רשום/ה ללא מסלול שימוש פעיל המעוניין/ת ברכישת מסלול שימוש לחץ/י כאן.

עו"ד (רו"ח) אבי עומר וצוות האתר מאחלים לציבור המשתמשים המשך שימוש מהנה ומועיל בסימולטור ובמחשבון.

חיפוש מאמרים