שומה עצמית - חישוב מס שבח

בהנהלת אבי עומר, עורך דין, רואה חשבון
077–5516578 | צור קשר

מה למבקר המדינה ולפריסה של שבח מקרקעין?

מה למבקר המדינה ולפריסה של שבח מקרקעין?

בדוח מבקר המדינה שפורסם ביום 28.10.15 מצביע מבקר המדינה על ליקויים בהתנהלותה של רשות המיסים ובכלל זה בקשר עם הפסדי הציבור הבאים לידי ביטוי בתשלומי מס שבח  משמעותיים שלא לצורך בגין אי-מיצוי הטבות המס בידי הציבור.

מבקר המדינה מתייחס להגשת שומות מס שבח ללא חישוב המס בדרך של פריסת שבח המקרקעין,  ללא חלוקת שבח המקרקעין בין בני הזוג, ללא קיזוז הפסדי הון כנגד שבח המקרקעין וללא ניצול נקודות זיכוי כנגד החבות במס על השבח. כמו כן מתריע מבקר המדינה כי רשות המסים לא העמידה לשימוש הציבור סימולטור אשר יסייע בחישוב המס על השבח בדרך של פריסה.

הנהלת האתר מסבה את תשומת לב המשתמשים באתר, כי ניתן להגיע למיצוי מלא של הטבות המס באותן נקודות עליהן התריע מבקר המדינה, בדרך של שימוש מושכל במחשבון "שומה עצמית" בו ניתן לחשב בהינף מקש את סכום המס על השבח בדרך של פריסה תחת לשונית "פריסת שבח" ובכלל זה מתן ביטוי לנקודות זיכוי, פיצול השומה ל-2 בני זוג בקלות רבה כאשר  בתיבה של "החלק הנמכר" מציינים את חלקו של כל אחד מבני הזוג וכן מתן ביטוי להפסדי הון הניתנים לקיזוז כנגד שבח המקרקעין תחת לשונית ״הפסדים״.

שימוש בכלים אלו הכלולים במחשבון "שומה עצמית" עשוי לסייע בידי עורכי הדין המייצגים בעסקאות מקרקעין להפחית משמעותית את החבות במס על שבח המקרקעין. 

אנו הקדמנו זה מכבר את מסקנותיו של מבקר המדינה ומזה מספר חודשים אנו מקיימים השתלמויות בנושא ״הממשק שבין פקודת מס הכנסה לבין חוק מיסוי מקרקעין ככלי להפחתת החבות במס״ המועברות על ידי עו"ד (רו"ח) אבי עומר ומזמינים את ציבור המשתמשים להצטרף לקהל עורכי הדין, רואי החשבון, ושמאי המקרקעין שנחשפו בהשתלמויות קודמות שהועברו על ידינו, לכלים להפחתה משמעותית של החבות במס בהכנת שומות עצמיות למס שבח, בדיוק באותם נושאים עליהם מתריע מבקר המדינה.


קבצים מצורפים להורדה:
חיפוש מאמרים